Vernostný program - celá veda?

spať na predchádzajúcu stránku

Vernostný program - celá veda?

Taktika starých marketérov stále žije a dokonca zažíva nový BOOM! Mení sa len forma. Čo boli kedysi kartičky a nálepky, sú dnes aplikácie a rôzne zákaznícke zóny. Čerpanie bonusov sa urýchlilo ako sa urýchlila aj doba a znížila lojalita k jednej značke. Napr. v obchodnom dome už čerpáte výhody ihneď pri pokladni a nie akýmsi následným dožadovaním sa výhod, lebo ste konečne nazbierali svojich 10 nálepiek a pod. Myšlienka je ale stále tá istá. Stabilizovať získaných klientov a lákať tých nových.

Chyby pri tvorbe vernostného programu:

  • Ponuka vernostného programu nie je atraktívna pre cieľovú skupinu zákazníkov. Ak máte možnosť ponúknuť iba iný sortiment, stavte na univerzálne veci a praktickosť.
  • Vernostný program je príliš prísny a čerpať ho sa javí spočiatku ako nedosiahnuteľná méta.
  • Vernostný program je nezrozumiteľný a núti ľudí urobiť priveľa krokov pre jeho využívanie
  • Ponuka vernostného programu je slabá - cítiť, že ju beriete len ako formalitu.
  • Vernostný program má časovo nevhodne nastavenú platnosť
  • Vernostný program generuje marketingovú stratu. /nazývam marketingovou stratou rozdiel medzi možným dosiahnuteľným ziskom a ziskom dosiahnutým v praxi/ t.j. rozdávate niečo, čo by sa predávalo ako teplé rožky.
  • Vernostný program nepodporuje návyk a záujem nakupovať opakovane. Napr. vo vernostnom programe získa zákazník niečo, čo je jednorazové a v horšom prípade to potrebuje len zriedkavo.

Plusy vernostného programu:

  • Udržiava súčasných zákazníkov - alfa omega
  • Sekundárne láka nových svojou ponukou, aby sa stali vernými - alfa omega tiež
  • Budí dojem, že si svojich zákazníkov vážite a v konečnom dôsledku posilňuje predaj
  • Pôsobí tiež ako komunikačný kanál, vďaka ktorému obhajujete svoju komunikáciu so zákazníkmi bez pocitu otravovania a spamovania
  • Zbiera údaje o zákazníkoch, ktoré môžu byť neskôr použité na iné marketingové aktivity - meniny, výročie, rôzne míľniky, odstupňované bonusy podľa toho, ako je pre Vás daný konkrétny zákazník bonitný a pod.

Mínusy vernostného programu:

  • Agenda okolo vernostného programu si vyžaduje sofistikovanejšie systémy a podporu IT a marketingu t.j. aj finančné investície.
  • Iné mínusy neboli doposial preukázané :)

Čítajte tiež

Špičkový a rýchly kurz marketingu za 1€

Skočte si do lepšej prevádzky "mekáča" s go-pro kamerou na hlave, kúpte si jeden cheeseburger za 1 euro a doma si natočený záber pozrite 10x. Dá vám to 100x viac ako akýkoľvek workshop od „senior marketéra“.

Vernostný program - celá veda?

Taktika starých marketérov stále žije! Formy sú rôzne. Digitálne body, bonusy, e-mailové kupóny, výhody a zľavy atď.

Nájdem ihlu v kope SEA

Web môže byť modrý, zelený alebo červený. Ja preferujem funkčný, výkonný. Tiež máte na webe nasadený Google Analytics a z času na čas sa doň pozriete? Ak na základe zistených skutočností z času na čas na webe nič neurobíte, je Vám Google Analytics na nič.

Marketing a fázy nákupného cyklu

Miešanie alebo vynechávanie jednotlivých fáz nákupného cyklu a ich násilne tlačenie do jednej a jedinej reklamy je často zdrojom toho, že Vám reklamy nefungujú a vy neviete, prečo.

Adrian Sciranka

Adrian Sciranka

UX/UI nadšenec a marketér telom aj dušou

Dizajnu a marketingu sa venujem už od roku 1999. Sledujem trendy dômyselne navrhnutých kampaní z celého sveta a hľadám spojítka medzi kreativitou a tým, čo skutočne funguje. Kombinujem marketingové skúsenosti s profesionálnymi grafickými znalosťami Figma, Adobe CC a online nástrojmi Google Ads, GA4, Google Tag Manager, Meta Ads a pod. Vďaka platným certifikáciám som tiež členom programu Google Partners.

Som tiež nadšenec UX/UI designu a milujem navrhovanie užívateľských rozhraní najrôznejších aplikácii, či webov. Veľmi ma zaujíma svet testovania užívateľských rozhraní a optimalizácia vecí aj po nasadení do praxe.

Veľmi rád spoznávam najrôznejšie podnikateľské príbehy, a ak mi to časové možnosti umožňujú, pomáham im s marketingovým nastavením na všetkých frontoch od pokročilých online kampaní, až po ucelené marketingové mixy tvorené funkčnou kombináciou offline a online reklamy. Nezabúdam tiež na vhodne navrhnuté vstupné stránky a predajné funnely.

Napíšte mi_

 Správa úspešne odoslaná