Vernostný program - celá veda?

spať na predchádzajúcu stránku

Vernostný program - celá veda?

Taktika starých marketérov stále žije! Formy sú rôzne. Digitálne body, bonusy, e-mailové kupóny, výhody a zľavy atď. Či už Vaši klienti zbierajú nálepky alebo sa prihlasujú do zákazníckych zón, kde majú rôzne výhody, je vhodné myslieť na nasledujúce detaily vernostného programu.

Chyby pri tvorbe vernostného programu:

  • Ponuka vernostného programu nie je atraktívna pre cieľovú skupinu zákazníkov. Ak máte možnosť ponúknuť iba iný sortiment, stavte na univerzálne veci a praktickosť.
  • Vernostný program je príliš prísny a čerpať ho sa javí spočiatku ako nedosiahnuteľná méta
  • Vernostný program je nezrozumiteľný a núti ľudí urobiť priveľa krokov pre jeho využívanie
  • Ponuka vernostného programu je slabá a nepresahuje ponuku konkurencie
  • Vernostný program má časovo nevhodne nastavenú platnosť
  • Vernostný program generuje marketingovú stratu. /nazývam marketingovou stratou rozdiel medzi možným dosiahnuteľným ziskom a ziskom dosiahnutým v praxi/
  • Vernostný program nepodporuje priamo návyk a záujem kupovať sortiment u Vás

Plusy vernostného programu:

  • Udržiava súčasných zákazníkov
  • Sekundárne láka nových svojou ponukou, aby sa stali vernými
  • Budí dojem, že si svojich zákazníkov vážite V konečnom dôsledku posilňuje predaj
  • Pôsobí tiež ako reklama formou napr. členských kartičiek, zberateľských alebo klubových brožúr a pod.
  • Zbiera údaje o zákazníkoch, ktoré môžu byť neskôr použité na iné marketingové aktivity

Mínusy vernostného programu:

  • Agenda okolo vernostného programu zaťažuje časovo i ekonomicky
  • Zvyšuje náklady na komunikáciu ponuky vernostného programu

Čítajte tiež

Marketing a fázy nákupného cyklu

Miešanie alebo vynechávanie jednotlivých fáz nákupného cyklu a ich násilne tlačenie do jednej a jedinej reklamy je často zdrojom toho, že Vám reklamy nefungujú a vy neviete, prečo.

Špičkový a rýchly kurz marketingu za 1€

Skočte si do lepšej prevádzky "mekáča" s go-pro kamerou na hlave, kúpte si jeden cheeseburger za 1 euro a doma si natočený záber pozrite 10x. Dá vám to 100x viac ako akýkoľvek workshop od „senior marketéra“.

Nájdem ihlu v kope SEA

Web môže byť modrý, zelený alebo červený. Ja preferujem funkčný, výkonný. Tiež máte na webe nasadený Google Analytics a z času na čas sa doň pozriete? Ak na základe zistených skutočností z času na čas na webe nič neurobíte, je Vám Google Analytics na nič.

Vernostný program - celá veda?

Taktika starých marketérov stále žije! Formy sú rôzne. Digitálne body, bonusy, e-mailové kupóny, výhody a zľavy atď.

Adrian Sciranka

Adrian Sciranka

konzultant a CEO - Maxi Mark

Marketingu a reklame sa venujem už od roku 1999. Sledujem trendy dômyselne navrhnutých kampaní z celého sveta a hľadám spojítka medzi kreativitou a tým, čo skutočne funguje. Kombinujem marketingové skúsenosti s profesionálnymi grafickými znalosťami a online nástrojmi (GoogleAds, Google Analytics, Facebook Ads a mnohé iné).

Špecializujem sa na reklamnú grafiku a na marketing v celom jeho spektre. Udržiavam si platné certifikácie programov Google Ads, Analytics, YouTube Ads atď. a taktiež som členom edukačného programu PHLEARN PRO (Photoshop professional) a User Experience Foundation.

V roku 2018 som dostal a prijal úžasnú možnosť, stať sa marketingovým riaditeľom v najprogresívnejšej košickej spoločnosti ANTIK Telecom, kde pôsobím dodnes a nesmierne sa tomu teším.

Veľmi rád spoznávam najrôznejšie podnikateľské príbehy, a ak mi to časové možnosti umožňujú, pomáham im s marketingovým nastavením na všetkých frontoch od pokročilých online kampaní, až po ucelené marketingové mixy tvorené funkčnou kombináciou offline a online reklamy.

Napíšte mi_

 Správa úspešne odoslaná