Web môže byť modrý, zelený alebo červený. Ja preferujem funkčný, výkonný.
Tiež máte na webe nasadený Google Analytics a z času na čas sa doň pozriete? Ak na základe zistených skutočností z času na čas na webe nič neurobíte, je Vám Google Analytics na nič.
Nájdem ihlu v kope SEA:
- Web má traffic.
- Traffic je zadarmo alebo za peniaze.
- Ak je za peniaze, nie je jedno, aký tento traffic je – pomôže relevantná a silná vstupná stránka s vhodne navrhnutým CTA prvkami
- Ak je zadarmo, tiež nie je jedno, aký tento traffic je – pomôže SEO a content marketing a zvyšok z bodu 3.
- Web máte pre nejaký dôvod.
- Dôvod je možné transformovať do plnenia nejakých cieľov.
- Tieto ciele je možné z veľkej časti merať - t.j. zaznamenávať stav pred a po.
- Stav môže byť očakávaný alebo neočakávaný.
- Stav je možné skúšať neustále zlepšovať.
- Zlepšovať voči plneniu cieľov – viď bod 6 a 7.
- Nikdy za úspech plnenia cieľov nebude môcť len jeden z kanálov.
- Kanál rozumej Organická t.j. bezplatná návštevnosť (ovplyvňuje aj SEO), Platená návštevnosť, odkazy z iných webov, offline podpora webu a samozrejme zdroje zo sociálnych sietí atď.
- Každý web má konkurenciu priamu alebo nepriamu.
- Každý web má chyby – rozumej užívateľské, marketingové, technické atď.
- Každý web môže byť výkonnejší – rozumej, aj bez jeho úplnej prerábky t.j. optimalizovaný.
- Optimalizovaný znamená neustále sledovať jeho výkon voči vykonaným zmenám, ktoré strategicky testujete za účelom zlepšiť sledované hodnoty, viď bod 8-9-10.
- Spolupráca jednotlivých kanálov je web od webu odlišná.
- Nikdy za neúspech nemôže len jeden kanál.
- Ak zafunguje napr. online kampaň, pamätajte, že tomu napomáha množstvo ďalších faktorov aj mimo nej
- Výkon webu je súhra technických, psychologických a marketingových faktorov.
- Dizajn webu sa len z malej časti podieľa na výkone webu.
- Dizajn webu ale patrí k dôležitým aspektom pojmu „Povaha webu“. Ak je nastavená zle, web nefunguje.
- UX design je nadstavba samotného dizajnu a srdcom celého webu - nevzniká náhodne. Proces UX designu je komplexná súhra mnohých krokov: užívateľského prieskumu, biznisových potrieb, pridanej hodnoty, prototypovania, testovania a analýzy vrátane optimalizácie.
- Nie je jedno akú povahu má váš web v kontexte jeho cieľov a toho, komu je určený a pre aké momenty rozhodovania má fungovať.
- Pred redizajnom alebo kompletnou výmenou webu zvážte jeho dôkladnu analýzu a optimalizáciu na miesto úplnej zmeny. Ak na to nie sú iné, napr. technické dôvody.