Publiká v Google Analytics - silnejšie prehľady

Poznať výkon podľa rozličných typov návštevníkov môže odomknúť nové poznania a zlepšiť optimalizáciu webu!

Publiká v prehľadoch Google Analytics sú skutočne silná zbraň. Dopĺňajú myšlienku segmentovať prehľady do konkrétnejších skupín a podskupín. Je možné s nimi ďalej pracovať a tvoria sa jednoducho.




Bolo na webe 1500 používateľov. A čo? Kto to bol? Okrem zdrojov návštev, ktoré sú často podceňovaným prehľadom, a to iba preto, že sú v Analytics akosi od začiatku (ale prečo asi? Lebo už dávno sa vedelo, že niekde začať treba a ideálne od podstaty). Dopĺňa sa tak možnosť dať prehľadom viac kontextu v spojení s práve Vaším biznis modelom. Ako použiť prehľad publík efektívne?

  • Definujte ciele webu – viac o cieľoch tu. Porozmýšľajte ale aj nad sekundárnymi cieľmi, ktoré síce neznamenajú okamžitý zisk, ale znamenajú započatie nejakého zámeru návštevníka. Práve tieto ciele sú často podceňované pri optimalizácii webu. Optimalizujte sekundárne ciele (ich plnenie je frekventovanejšie a máte rýchlejšiu a lepšiu štatisticku vzorku a významosť). Ak sa web kondíciou a plnením týchto cieľov zlepší, je veľmi pravdepodobné, že sa začne zvyšovať konverzný pomer aj tých primárnych.

Príklad sekundárnych cieľov:

    • zobrazenie špecifikácie pri produkte,
    • otvorenie fotky vo väčšom náhľade,
    • vloženie do košíka,
    • návšteva konkrétneho produktu viac ako X krát
    • čas strávený pri produkte viac ako X minút
    • stiahnutie nejakého napr. pdf dokumentu k produktu
    • používanie „šípok“ pri preklikávaní sa alternatívnych obrázkov produktu atď.


  • Publika sú silná zbraň! A nie len kvôli remarketingu. Teraz si ich jednoducho zobrazíte ako primárnu dimenziu v prehľade „Publikum alebo Audience“. Výhoda? Nemusíte segmentovať a tvoriť publika duplicitne. Publikum použitý v prehľadoch čiastočne nahradí segment, alebo s ním bude skombinovaný, čo je ďalší priestor posilniť prehľady. Výhoda? Publikum použijete v kampaniach a máte to za dva. Super že?
  • Je to sila Publík práve pri A/B testovaní webu a iných formách experimentov.
  • Čo na to Ecommerce výkon vášho eshopu? Smelo do vyhodnovovania publík v ecommerce prehľadoch!


Môže Vás zaujímať:

Decor image